第二章 女人魚的種類

1. libasbas

2. Vauiu

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

物質文化(I)

整理者:周宗經

第一章  男人魚與女人魚的分別

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

13. Ori an o pakatengan ta mo jiya do iwawalam no tap do pongso oya ta beken a to pasazida no tao oya o icicirawat ta ano minaranoranom am, akman so sang a omalosdo pilinongan na karatayan a todakcikcin so ahapan siya.

14. Ano thyka na rana ori a paimowain am, topamiwalam dang a mamahamaha, a manmama, to rana ji yavak no aep am, ori o karowan na rana jira, ano mamahad ori o karios da ori am, topamilingalingay do askesked no kavavahay da manita so miraraten anito, abo o mazid na no nakem am, ori o to na rana ngai a mangay do vahay na.

15. O cireng rana do thyngato ori am, tamo rana katenhngan o iwawalam no tao oya do ahapan da siya do mabneken a ipanazigaga da so kariyos da, o patontonen do dang a vataen ko am, manoma pa am, paspangen do mamli so kanen a mavakhs ori an, kapa tonton so meakay do vazay na do kaciyan kano pangahahapan na do karakowan no wawa oya, kapatonton siya do minaamdawan siya do picyakanenan no tao oya, ori an pakapiya an nyo siya sazepezepen so metaw a akman so sang a iwawalam no tao.

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

在還沒書寫故事之前,我必須先明白部落的社會特性,因為,每個部落都有不同的神話傳說。尤其部落成員的誕生,家族遺傳之基因,都會使故事不同。雖然,在雅美族的社會,一個部落的組成,是由幾個家族合在一起的;在部落內的每一家族,都會發生不同樣不可思議的故事。我了解這故事之後,才去那個部落拜訪老人家。所拜訪的老人,理所當然與我有些親戚關係。如此,老人家才不會保留應有知識,全部陳述故事情節。如果,我在這部落沒有親戚,就會去找比較老的人,不論男女。但是,我要很明白所拜訪的老人家族背景。如家族有沒有斷層的年代(minaminasbang),否則故事就是「盜」聽途說的。

我去拜訪各部落老人家,都會給老人口述費、肉類(雞、豬)、飲料等等。這在雅美族的傳統社會文化也存在:要取得知識,族人打小米送給老人家吃,他才會把應有知識吐露給你,否則,拜訪者就空手而回了。

以下,例舉的神話故事主題是「誰來考驗巫婆」。我從老人家的口述,明白故事的情節之後,採用這個文詞作為這篇故事的主題。族語叫”sino o somakad do mamnek”,漢語「誰來考驗巫婆」的意思。

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

Tao rana do karawan (II)

 

8. Ano makaranes rana ori do vahay no mangdes ori am, somhyked pa so alikhy a kasdep na rana do vahay, no manireng am, kamiyan do da mo kaminan kwan na, no mamizing no tao do sahad no vahay am, makobot a tomita siya, to mangtokto do ned na, sino o ya manci niyaken do madagdag oya a ya ji yangay do pakavosen da oya kwan na, to na vinivina do oned na do ipicicingi na tomita siya do sesdepan, tomangnaknakem o tao ori, manireng am, apiya no yamiyan sikaminan am, apiya ori ciyabo kwan na do oned na, beken do mabneken a mikala so ilhylamnay no nakem a maphysira so oned.

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

1. O minhysimo do vahay ka yalapo na no mavakes na am, ano ipanci na no mahakay na jiya o ka makongo mo kapiohora a mo ka ji yanganan kwan na am, no tovisan no mavakes na am, ya ko ji nitomilis pa so karakowan no katotao, am ala ko mapianga oya an, kwan no mavakes na. kato na kwanan so sang do araraw, ji yapirwa ka akman na so sang am, to na liklik o ika dwa na vean rana am, manireng do meakay na am, ala yamanoyong oya ta ko ka ji yapirowan pa oya, a yamaraet so kangangay, ta beken na akman sya no kakwa syo o ko panovilan do katotao ko mo kowa.

2. Ano manoyong am, ji mo pala tomicicicyan an kwan no mavakes na, o mavakes rana ori am, omoho rana ori do ikadwa na pa vean, aro o tatasa ka tao omhobo do aesem a apo do khysakan, am aro sira o tomicicipa ji sira oho so kankanen, aro sira o manic niya so waranay yak o makongo oya ala ko rana tomava oya kwan da. O thymasanib da ioho no mamli so kanrn am, aesem do takhy, ala oyasan na no nang o oned da no mamli so knen nang.

3. Ano ji da akzan pa o motde nira ori am, ipiyaes da miyaven do vahay, no manireng sira am, manhngo ka oya taosya pa ta ta pa malavayo an kwan da am, no piyangayan da no nakem rana am, ori o ipakaro da sirya so motde do velek no mavakes ori, am no abo o akman sang am, ji yabo o pakaro da siya.

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

1. 自立自強——這一句話,簡單地說明,就是不受外界的影響,而能堅定自己的立場,強大自己的力量的意思。

2. 在文明文化不斷地衝擊之下,本族為了生存,不可被社會潮流淘汰,得要自立自強,才能堅強地生存下去。

覺得雅美人要自立自強,必須先從個人方面做起。然後推及到家庭,社會。一個人從出生以後,就要接受家庭的撫育,但是終歸需要自立。

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

雅美族經濟海域 

雅美族航海家

1.  名叫:siminamaozi 西馬鳥力。

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

 

見證人:周宗經、周施有林


siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

有一天,我照常做撈務工作,上山田園是我的職業。那天早上,帶著工具去地瓜園,騎著老舊的摩托車。我經過蘭嶼衛生所時,見到有許多人在那坐著。一看是東清部落的人。我問一位面熟的人說「發生了什麼事?」他說「有一位青年騎車經過他們部落的公路時,前有幾位國中生。他按喇叭時,有一位剛好閃開到那青年往前的方向去,很快地衝到了那位國中生。騎車的青年就被摔在地上的水泥路面,傷勢不算輕。那位國中生,也被車衝暈了。之後有人看到了,就送到衛生所這裡治療。」。 

我明白之後,就把車子停外面,然後走去衛生所裡面。青年人與國中生在觀察室的床上。稍微瞄一下那青年人的傷勢情況。面部擦傷多處有血跡,但會說話。他左邊的女國中生,閉著雙眼,也不說話。僅是微弱地呼吸。她是被車衝暈的,見情形是很嚴重。聖神一直帶領我到小女孩(國中生)的身邊。開始時,先畫聖號,然後祈禱。過後就以舌音與主溝通。用的時間不多,旁邊信主的弟兄姐妹,也都來參與為受傷的弟兄姐妹敬拜上主,使他們早日康復。內有不同的敬拜方式。之後,我為小女孩(國中生)按手。一轉眼,這小女孩(國中生)就睜開了眼睛。她看看自己的周圍,都是親戚們及父母。他們見了小女孩國中生驚醒了,就感謝上主。我也很感謝上主的愛,使受傷的她能夠甦醒。 

彼得前書4章10節– 受領的恩賜,彼此服務。 

siyapenjipeaya 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()